We gebruiken cookies en andere technologieën om je een betere ervaring te geven op onze website. Deze cookies helpen ons om te zien wat er op de website gebeurd en om je gepersonaliseerde advertenties te kunnen laten zien. Door op de knop hiernaast te klikken of verder door de website te navigeren ga je akkoord dat deze cookies worden geplaatst. Aanvullende informatie over deze cookies kunt u vinden in onze privacy policy.

Building together met Studio Dircken

Manager Server Case-

Studio Dircken

Voor velen is een managed hosting oplossing een logische keuze wanneer je bedrijf direct afhankelijk is van de beschikbaarheid van de website of webapplicatie. Het meest bekende voorbeeld hiervan is de webshop: voor elk moment dat een webshop niet beschikbaar is zijn er directe gevolgen; zoals het missen van inkomsten en het uitgeven van advertentiegelden wat vervolgens niets oplevert.

Toch zijn er veel bedrijven die klein zijn gestart, inmiddels flink aan het groeien zijn en toch nog gebruik maken van een oplossing wat niet langer biedt wat de website of andere systemen nodig hebben. Een website met steeds meer bezoekers per uur en een alsmaar groeiende database heeft nou eenmaal meer capaciteit nodig om de continuïteit van bedrijfsprocessen te waarborgen.

Studio Dircken & C-Cinema

Zo was bovenstaand scenario ook het geval voor een klant van Studio Dircken, een reclamebureau uit Roosendaal. Hun klant, C-Cinema, had uptime problemen met hun server waar diverse diensten op draaiden: de website, het online kaartverkoopsysteem waar alle drie de bioscopen aan gekoppeld waren en de databases die de informatieschermen in de bioscopen aandreven.

De case

Met zoveel diensten op één server is het haast vragen om problemen. Er hoeft maar iets te gebeuren en de website, het ticketsysteem en de informatieschermen zijn onbereikbaar. Helaas is dit ook precies wat meerdere keren voorkwam. Een harde datalimiet zorgde ervoor dat meerdere keren per maand alles plat ging wanneer de limiet werd bereikt op piekmomenten. Daarnaast werden informatieschermen in de bioscopen aangedreven door een database, waarbij de SQL verbindingen naar de schermen erg waren gelimiteerd.

Kortom, het huidige systeem was niet betrouwbaar en de continuïteit van de bioscopen kwam hierdoor in het geding. Hoogtijd dus om daar wat aan te doen. Voor C-Cinema hebben we daarom in opdracht van Studio Dircken een managed server geleverd waarbij bovenstaande problemen zijn verholpen en we de weg vrij hebben gemaakt voor de toekomst.

Wat hebben we gebouwd?

Voor C-Cinema was het essentieel om de diverse diensten te spreiden. Zo hebben wij voor C-Cinema een managed server ingericht welke de website huisvest en de databases die de informatieschermen aandrijven. Voor het ticketsysteem is met de bouw van hun nieuwe website gekozen voor een externe partij, welke geheel nieuwe software levert om tickets mee te verkopen.

Gezien de bovengemiddelde kwaliteit van onze Managed Servers en de mogelijkheid om de capaciteit op elk moment te vergroten is de kans zo goed als nihil dat de server overbelast raakt. Mocht er toch iets gebeuren waardoor de server niet meer reageert, dan zal deze zich volkomen automatisch herstarten op ander deel binnen onze cloud.

Naast het inrichten en het onderhouden van de managed server kan Studio Dircken ons 24 uur per dag bereiken in geval van nood.

Klaar om aan de slag te gaan?